poveste de 24 februarie

Posted: 25/02/2009 in Uncategorized
Tags: , , , , , ,

Eu nu sarbatoresc “Valentine’s Day”! Nici macar nu stiu exact ce e. Pentru cei care spun ca este sarbatoarea iubirii si a dragostei am 2 intrebari (asa, de incalzire):

1. Ce este sarbatoarea Martisorului?

2. Ce este sarbatoarea de Dragobete?

Nu sunt ambele sarbatori pur-traditionale romanesti cu ocazia venirii primaverii, a renasterii de dupa iarna a naturii si a sentimentelor, de celebrare a frumusetii, a femeii?
Ia sa vedem, cine ce stie despre sarbatoarea de Dragobete? Ganditi-va bine si dupa aia cititi aici. E adevarat, nu vreau sa ma erijez in aparatorul dreptatii sau sa ma dau eu cel mai breaz, nu “sarbatoresc” Dragobetele asa cum as sarbatori o zi de nastere/onomastica sau o alta zi importanta intr-un an, dar am citit niste chestii chiar foarte frumoase despre datina romaneasca a zilei de Dragobete.
Asa ca lasati-ma cu cupidonii vostrii importati, cu butaforiile de inimioare, cu promotiile si cadourile de Sf. Valentin care nici macar nu pica pe data de 14 februarie in calendarul ortodox, cu jocurile tematice si toate prostiile astea care nu au nici o legatura cu dragostea “romaneasca”.
Pe de alta parte, puteti sa-mi spuneti ceva despre Sfantul Valentin fara sa cautati pe google sau wikipedia?
V-am pupat pe aripioare, mai zburatorilor! 😉

Leave a comment